Je bent welkom!

Het Klein Byzantijns Koor wil klein blijven. Maar dat wil niet zeggen dat er geen plaats is voor nieuwe leden. Zoals elk koor, hebben we altijd plek voor tenoren. Maar een goede alt, sopraan of (lage) bas is ook van harte welkom.

Hieronder leggen we uit hoe lid worden in zijn werk gaat. Ook gaan we in op wat je van ons mag verwachten en wat we van jou verwachten. Enthousiast? Kom dan vooral luisteren en kijken of ons koor iets voor je is!

Projectzangers opgelet!

In september 2022 start een project. We sluiten dat af met twee concerten.

Meedoen? Dat kan (na auditie).

Procedure

Je mag twee keer komen kijken. Daarna zing je voor bij de dirigent. Twee bestuursleden luisteren mee.

De dirigent laat je wat toonladders en oefeningen zingen, en een lied naar jouw keuze. Bereid dat goed voor. Neem een kopie van de bladmuziek mee voor de dirigent. Hij begeleidt je op de piano.

Ben je aangenomen? Gefeliciteerd en welkom! De dirigent kan trouwens voorwaarden stellen, zoals een proefperiode of zangles.

Afspraken

We repeteren iedere maandagavond in Maarn. Kan je een keer niet komen, dan meld je je even af. Natuurlijk ben je ook bij zoveel mogelijk van onze optredens.

Halverwege de repetitie hebben we pauze. Om de paar weken sta je ingeroosterd om een pot koffie of thee mee te brengen. Koorleden brengen hun eigen kopje mee.

De contributie bedraagt 65 euro per kwartaal. Daarmee bekostigen we de dirigent en koorbenodigdheden.

Notenstudie

We studeren thuis onze noten in. Maar niet iedereen bespeelt een instrument en/of kan noten lezen. Wat moet je dan?

Veel koorleden vinden het handig om hun partij met een opname meezingend in te studeren. Daarom hebben we een lijst met (Youtube) luisterlinks voor je. Lastige passages speelt de dirigent soms per stemgroep voor ons in.

Individuele leden komen ook wel bij elkaar om samen te studeren.

De taal

We zingen in het Kerkslavisch, wat lijkt op Russisch maar het niet is.

Goed om te weten: je hoeft geen Cyrillisch schrift te lezen. De teksten zijn fonetisch getranscribeerd, dus zoals je het uitspreekt. Tijdens repetities schaaft onze dirigent onze uitspraak bij.

Maak je niet bezorgd! Het is even wennen, maar het gaat je zeker lukken om Kerkslavisch te zingen.

Nog steeds enthousiast?

Wat leuk! Kom een keer sfeerproeven. Wel eerst even aanmelden.

Klein Byzantijns Koor

Wil je ook Oosters-orthodoxe koormuziek zingen? Of ons uitnodigen voor een concert, kerkdienst of iconenwijding?