Op de hoogte blijven?

Laat ons weten dat je op de verzendlijst wilt. Wij sturen periodiek een e-mail met data waarop we concerten geven of in diensten zingen.

Voor je agenda

Vredesconcert zaterdag 2 december om 16.00 uur in de Theresiakerk, Maarn
Let op: aanvangstijdig is gewijzigd!

Lees hieronder verder.

Vredesconcert.jpgVredesconcert: Tsjaikovski's Liturgie

De adventstijd is een verwachtingsvolle periode waarin we toeleven naar de komst van het Licht en Vrede op aarde. Vrede voor alle mensen, overal! Als koor zijn wij in gedachten bij oud-koorlid Kate, die laatst met haar dochtertje is teruggekeerd naar Oekraïne. Ook zijn we in gedachten bij het vreselijke conflict tussen Israël en Palestina. Dat het ook daar Vrede mag worden!

Aan de vooravond van Eerste Advent zingen wij voor u de Liturgie van de heilige Johannes Chrysostomus. Tsjaikovski componeerde dit prachtige a capella koorwerk in 1878. In een brief schreef hij: “Ik woon geregeld een kerkdienst bij en ik beschouw de liturgie van Sint-Johannes Chrysostomus als een van de grootste kunstwerken. Iedereen die de liturgie volgt en de betekenis van elke ceremonie probeert te begrijpen, zal worden aangegrepen tot in het diepst van zijn wezen." En: "Als het koor begint te zingen, geef ik mezelf helemaal over aan de meeslepende muziek.”

Wij nodigen u van harte uit voor het concert. Laat de muziek u meevoeren naar iets van vrede.

Zaterdag 2 december om 16.00 uur in de Theresiakerk, Amersfoortseweg 48 in Maarn (zie routekaart).

Toegang: vrije gift. Collecte aan de deur voor taallessen voor Oekraïners (georganiseerd door en in de Theresiakerk).